sinus - sinnlos?

"Utan sinus och cosinus skulle vi fortfarande vara grottmänniskor" har min f.d. mattelärare berättat. kan man tro på sånt?
Faktum är att sin och cos har en hel del med livet att göra - rent psykiskt. Ibland tycker jag att mitt liv liknar en sin-kurva, som börjat på 0 och nu ligger och swischar fram och tillbaka mellan 1 och -1.
Ibland liknar det snarare cosinus, började på 1 och dalar sakta men säkert mot -1, SEN kan det vända.
Och just nu tycker jag att det ser ut som cotangens.


Kommentarer
Postat av: Anonym

HejHej, Fin blogg du har tyckte jag ;)

Kanske kolla in min blogg me, o lämna kommentar.

<33

2009-02-10 @ 16:08:28
URL: http://bekcas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0