Purple pills

Skål och välkommen!

Med ett glatt leende lyfter min bordsdam glaset till sjungandet av helan går.

Lättsamt tömms supen och efterföljs av en grimas.

”Fyfan, jag har aldrig gillat Skåne”

Under middagens gång kommer det fram fler och fler detaljer, saker man anade, saker man visste och saker man inte visste och speciellt saker man inte ville veta.

Hemsläpet blir ett faktum.

”Det är lugnt. Jag tar p-piller”

Ett piller mot att få barn. Ett piller efteråt mot att bli bakis. Ett piller dagen efter för att bota huvudvärken och ett piller till mot att somna i matematikens trista literatur.

Ett piller på kvällen för att åter kunna somna och ett piller dagen efter mot trottheten som fortfarande orsakas av sömntabletten.

Ett piller mot nutidens levnadssätt.

”Ta panodil, med paracetamol”

”Treo. Lindrar snabbt och effektivt”

”Ipren – en tablett för alla sorters värk.”

Allt kan botas, allt är ju så billigt.

”Jag betalar hellre 5 kroner mer, om jag slipper ha ont i sköret ett dygn efter fyllan.”

Själv tar jag hellre 5 piller för mycket, om jag slipper vakna dagen efter.

.....................


Kommentarer
Postat av: Amelie

Jag måste säga att jag älskar hur du skriver!

2010-01-13 @ 22:05:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0